Objawy menopauzy – jak rozpoznać i jak się przygotować?

przekwitanie

W organizmie kobiety, w okresie klimakterium zachodzi mnóstwo zmian. Hormony buzują w takim stopniu, że objawy mogą być naprawdę uciążliwe. A przecież, okres ten trwa nawet kilka lat. Jak sobie z tym poradzić? Co robić, by uniknąć skutków ubocznych menopauzy? O tym, a także wielu innych kwestiach związanych z przekwitaniem przeczytają Państwo w dalszej części tego artykułu.

Menopauza – objawy

Menopauza to nic innego jak ustanie miesiączkowania, choć powszechnie określa się tego określenia dla całego okresu klimakterium. Menopauza objawia się poprzez:

  • Tycie – przybieranie na wadze to zjawisko niezwykle powszechne.
  • Brak wytrzymałości – nadmierne zmęczenie, lenistwo i ogólny brak chęci do działania.
  • Rozdrażnienie – zły humor, huśtawka nastrojów – to cechy kobiety przekwitującej.
  • Zaburzenia miesiączkowania – nieregularna lub całkowicie zatrzymana miesiączka.

Ponadto, Panie narzekają na uderzenia gorąca, zimne poty, dreszcze i ogólne osłabienie. Pojawić się może również trądzik i problemy z ogólną kondycją organizmu.

Menopauza – jak rozpoznać?

Wyżej wymienione objawy nie zawsze muszą oznaczać menopauzę. Wszak, bardzo podobne pojawiają się przy ciąży i różnych chorobach. Rozpoznanie menopauzy możliwe jest poprzez badanie hormonalne. W tym celu należy skontaktować się z endrokrynologiem, celem wykonania.

Alternatywą, która staje się coraz bardziej popularna są testy menopauzalne. Wykonuje się je jak test ciążowy, a ich skuteczność jest bardzo wysoka. Dostępne są w każdej aptece, bez recepty.

Menopauza – jak się przygotować?

Aby możliwie łagodnie przejść przez okres przekwitania, warto się do niego przygotować. Z całą pewnością wpływ na nasze samopoczucie będzie miało zdrowe ciało. Warto zatem zadbać o odpowiednią dawkę ruchu oraz o zbilansowany jadłospis. Dzięki temu wyeliminujemy lub zminimalizujemy problem tycia, braku wytrzymałości i nadmiernego zmęczenia.

Warto również pamiętać o przeprowadzeniu niezbędnych badań. Profilaktyka jest niezwykle istotna, gdyż w wielu przypadkach objawy menopauzy są tak silne, że mogą przeszkadzać w normalnym funkcjonowaniu.

Menopauza a problem nadwagi

Jak poradzić sobie z odchudzaniem w czasie odchudzania? Co robić, aby spalić tłuszcz?

Dieta odchudzająca w czasie menopauzy – krok numer 1

Zmiana nawyków żywieniowych to pierwszy krok w kierunku szczuplejszej sylwetki. Diety odchudzające mogą przyjmować różne formy. W Internecie dostępnych jest mnóstwo gotowych jadłospisów, które z powodzeniem można realizować.


Decydując się na konkretną dietę powinniśmy pamiętać by była: zdrowa, pełnowartościowa i zbilansowana pod kątem generowanego zapotrzebowania. Nie zaleca się korzystać z diet głodówkowych, gdyż mogą powodować osłabienie organizmu i inne skutki uboczne.

Ćwiczenia odchudzające w czasie menopauzy – krok numer 2

Aby spalić tkankę tłuszczową musimy stymulować organizm do generowania zapotrzebowania na energię. Dzięki temu, po odpowiednim czasie wykonywania aktywności fizycznej (według różnych źródeł od 15 do 30 minut) organizm rozpoczyna pozyskiwanie energii z innych źródeł, w tym tkanki tłuszczowej.

Najlepszymi ćwiczeniami na odchudzanie brzucha są: program ABS II, A6W oraz ćwiczenia o charakterze aerobowym, takie jak: bieganie, jazda na rowerze i rolkach, pływanie, steper.

Suplementy odchudzające przy menopauzie – krok numer 3

Osoby z dużą nadwagą, powinny wspomagać dietę i trening odpowiednią suplementacją. To właśnie za sprawą tabletek, proszków i płynów z aktywnymi składnikami można przyśpieszyć procesy odchudzające.

Warto zauważyć, że przed wyborem konkretnego produktu należy przeczytać jego opinie i recenzje. Wynika to z faktu, iż wiele różnych preparatów najzwyczajniej w świecie nie działa.

Suplementy działają tylko i wyłącznie jako uzupełnienie diety i treningu. Bez realizacji wymienionych procesów, efekty są niemal niezauważalne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Related Post